Fakta Adanya Makluk Bumi Sebelum Nabi Adam

Makluk Di Bumi Sebelum Adam-Makluk yang mendiami bumi sebelum nabi adam mungkin berbeda jauh dari segi jasat dan pikiran. Mereka dikatakan lebih maju dengan kecerdasaan yang jauh lebih pintar dari manusia sekarang. Wujut mereka mungkin seperti yang di gambarkan di dinding-dinding candi dan patung-patung di kawasan kuil.

Fakta Adanya Makluk Bumi Sebelum Nabi Adam

Pernahkan kalian melihat artifak Manusia setengah binatang, manusia bersayap atau manusia garuda, Manusia Kera (Hanoman), Putri duyung dan lainya.? Mereka mungkin adalah gambaran wujud makluk sebelum adan yang pakpandir maksudkan. Makluk (bukan manusia) yang mendiami bumi jauh sebelum bapak kita nabi adam sepertinya memang pernah wujud di bumi.

Meraka mempunyai kemampuan dan fisik yang jauh lebih hebat dari manusia sekarang. Lalu, benarkah makluk Seperti itu wujud dan siapakah mereka..?

Didalam alquran makluk misteri ini tidak di terangkan. Dalam kitab Taurot dan inzil makluk ini juga tidak di sebutkan. Namun Bagi pakpandir sebagai penulis yakin bahwa makhluk yang dicipta sebelum Nabi Adam memang benar ada. mereka adalah makhluk misteri.

Ada kemungkinan berwujud menyerupai manusia, ada pula kemungkinan menyerupai hewan akan tetapi yang pasti adalah mereka telah melakukan peperangan menumpakkan darah membuat kerusakkan di muka bumi. Antara kerusakan yang pernah mereka lakukan adalah peperangan dan perebutan kuasa.

salah satu bukti perang yang mereka lakukan adalah perang nuklir mahabartha. Makluk misteri ini pernah di sebut oleh malaikat ketika allah berfirman hendak menciptakan adam sebagai kholifah di bumi (Albaqarah 2.30)

Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada Malaikat; “Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di bumi”. mereka bertanya (tentang hikmat ketetapan Tuhan itu dengan berkata): “Adakah Engkau (Ya Tuhan kami) hendak menjadikan di bumi itu orang yang akan membuat bencana dan menumpahkan darah (berbunuh-bunuhan), padahal Kami sentiasa bertasbih dengan memujiMu dan mensucikanMu?”. Tuhan berfirman: “Sesungguhnya Aku mengetahui akan apa yang kamu tidak mengetahuinya” (Al-Baqarah 2: 30)

Pada ayat diatas “orang yang akan membuat kerosakan padanya dan menumpahkan darah” dari para Malaikat telah menimbulkan seribu satu persoalan. Jika kalian pikir, bagaimana Malaikat dapat mengetahui tentang rahsia masa depan manusia sedangkan hanya Allah SWT sahaja yang Maha Mengetahui segala rahasia?.

Pos terkait